A Logona márka története
A LOGONA márka történetét egy fiatal generáció féktelen elszántsága és az 1970-es évek ökológiai mozgalmának szelleme alakította. Az akkor 26 éves Hans Hansel kis csapatával együtt úgy döntött, hogy kiváló minőségű természetes kozmetikumok gyártásába kezd. Ennek szellemében 1978-ban megalapította a LOGONA elődjét, a Lorien Goods GmbH-t, amely töretlen sikereket ért el a natúrkozmetikumok gyártásában.
Saját fejlesztésbe kezdenek, melynek eredményeként a 80-as évek első felében kifejlesztik az első természetes kozmetikum családot allergiások számára, amely a PUR névre hallgat. 1985-ben mutatták be, az akkor még szintén egyedülálló henna alapú természetes hajfestékeiket, amellyel a Logona ma is piacvezető.
Még ebben az évben arra kényszerülnek, hogy megváltoztassák a cég nevét Lorien Goods-ról Logona GmbH-ra, mivel egy versenytársuk bírósághoz fordult amiatt, hogy a nevük nagyon hasonló, így összetéveszthető az ő cégnevükkel. A névváltoztatás azonban nem töri meg a sikereiket, mint ahogy arra a versenytársuk számított… A következő években több termékfejlesztés eredményeként létrehozzák dekorkozmetikum és hajápoló családjukat. Közben aktívan kampányolnak olyan szabványrendszer kialakításáért, amely garantálja a fogyasztók számára a megbízható natúrkozmetikumok minőségét és jól látható jelzéssel látja el az ilyen termékeket. Kezdeményezésüknek és aktív részvételüknek köszönhetően végül 2001-ben létrejön a BDIH által ellenőrzött natúrkozmetikai szabvány, majd 2008-ban a NATRUE minősítés.
„Az az idealizmus és szenvedély, amely egykor létrehozta a LOGONA-t, ma is formálja vállalatunkat. A természetes kozmetikumok úttörőjeként közel 40 éve bízunk a növények gyengéd erejében.” – írják honlapjukon.